4 maj 2009

Korgar



Lovade visa lite fynd och ska passa på nu medan jag kommer ihåg.

Förra helgen gjorde jag en utfärd till min farmors rivningshotade bastubyggnad. Den ska rivas för precis där den står ska det byggas en ljudvall för motorvägen brevid. Ni ska veta att den var fylld med både det ena och det andra, både skatter och skräp.... Jag är så glad över grejerna jag fick rädda hem till mej! :)

Visar ett fynd idag, sparar på det goda länge, och visar lite i taget :)


Ett virkat sängöverkast jag fått av min mamma.

En quilt från hobby hall, fyndat förra sommaren, bakom syns några extradynor till soffan.




Och såhär såg de ut strax efter att jag tvättat dem
På bottnet av den större korgen hittade jag en tidningssida med årtalet 1971 på men jag undrar om korgarna inte är äldre än det...

Hur som helst är jag överlycklig över fyndet. Kollade runt lite i olika butiker och hade jag köpt korgar i samma storlek hade jag fått punga ut med en hel del pengar... Nu kosta de mej inte en cent!

Ny vecka har börjat, med nya tag!
Vi hörs :)

9 kommentarer:

alegni sa...

åååhhh, de är jättefina!
jag har alltid tyckt om korgar, till o med till den grad att folk börjat göra narr av mig. du skulle ha hört släkten i söndags när kusinen kom med en ny korg åt mig ;)
men det bjuder jag på :D

Galleri MochB sa...

Javisst är det roligt med skattjakt ;O) Och så härliga korgar du hittade. Skall bli spännande att se vad mer det blev.

♥ Fyra årstider sa...

Tänk att det andra tycker är skräp är rena fyndet för oss.
Kram Lotta

Sussie sa...

Ja det var fina fynd, och så skoj att ha något med minnen ifrån sin egen familj. Discot ni hade såg jättetrevligt ut och såna supersöta ungar ni har, coolt med rosa hår :) Ha det gott.

mitt skärgårdsliv sa...

Så otroligt fina fynd!!Roligt med fynd från nära och kära!! Ha det bra!

Kamomilla sa...

Härliga saker, de förstår jag att du är glad över!

Sjöboden sa...

Åh vilket fynd!!

Vilken underbar uteplats vid vattnet ni har... är det er båt i bakgrunden?

Kram C

PiaMaria sa...

Oh vad fina de är!!!!! Lyckans ost...


kram Pia

PiaMaria sa...

underbara fynd!! kram Pia