30 juni 2013

En sista söndag i juni

Vilar fötterna mot bordet, slösurfar medan storasyster ser på film. Ovanligt tyst och lugnt i huset. Det är nog för att mina 2 yngsta är hos mommo och mofa i västra nyland och har det skönt, får så mycket glass de vill ha och klappa på en glad och mjuk svansviftande hund. Försöker njuta av lugnet här hemma men blir påmind om deras närvaro var jag än är i huset; mellansysters plats vid matbordet har en hög riven morot under stolen (suck) och lillebrors lego ligger i små färgglada högar i halvfärdiga bygningsskeden till lastbilar eller grävmaskiner... Kanske jag vänjer mig om några dagar, just passligt tills de ska hem...

Efter att ha kört bil från östra nyland till västa nyland frammochtillbaka igår landade jag hos några omtyckta där jag fick (kanske något för många glas) vin till god mat, skratt och bara vara en stund... Behövs ibland! Nångång, efter många timmars världsförbättrande, var det dax att åka hem med min cykel, mitt i natten. Fick en pannlampa för att jag skulle se vart jag kör men som bara envisades med att falla för ögonen på mig vilket fick mig att skratta hela vägen hem... den lyckades ju inte riktigt med sitt syfte där inte :) Klarade dock mej helskinnad hem och utan några värre olyckor!

Så, här ligger jag nu och det är den sista söndagen i juni. Imårgon är en ny månad och en ny dag. :)


Inga kommentarer: