7 maj 2012

Efter regn kommer sol


 En liten knopp tittar upp?

Pärlhyasinten jag planterat blommar så fint.

Regnet stod som spön i backen igår kväll/natt. Eller ja, det var ju så mörkt att jag inte såg om det faktiskt gjorde det men vi har plåttak och det hördes sannerligen att regnet inte var av den duggiga sorten...
Det känndes mysigt att höra regnet, det hör ju liksom till när vi närmar oss sommaren, tände några ljus och myste i soffan. Min äldsta dotter tyckte inte det var lika mysigt, i hennes rum är sängen just vid snedtaket och där lät det lite mer än nere i vardagsrummet...
Idag är luften klar och fräsh. Allt ute ser klarae ut och solen börjar väma upp allt med sina solstrålar. Blir en fin dag det här :)

Mina pioner verkar ha klarat sig bra i vinter. Mina älskade pioner... Nu är det inte länge kvar mer innan de blommar. Längtar...

2 kommentarer:

alegni sa...

här regnade det hela lördagen, men igår började gräsmattan grönska, så vi behövde säkert det där regnet...
kram

nattugglan sa...

ja visst behövs regnet,,allt grönskar ju efter det. Mina pioner har oxå klarat vintern..o samma sak med klematisen..åhh vad man väntar nu på att de ska börja blomma! ha en bra daG/Kra´m