23 februari 2010

Hemma

Hemma igen. Vår lilla "weekend-semester" gick bra och vi har ätit gott och shoppat (min man, inte jag!) Det var svinkallt i Stockholm. Digitala utemätare visade på -13 men blåsten gjorde att det kändes som -25 minst! Enda lilla minuset var all is ute till havs som gjorde vår fönsterhytt till förstaplats oväsendemusikal.... Skriii-skraaa-duns-duns lät det hela natten.... Min man tyckte att det bara var lugnande med lite oljud och det här inte var så farligt. Jamen, han är ju van, sjöman som han är. Tur råkade jag (efter en Motörhaed konsert som vi var på i december) ha ett par öronproppar i min handväska så fick jag den första natten ens lite sömn.
Inte en endaste bild tog jag från hela vår resa fastän jag hade kameran i väskan med hela resan. Och en liten mysig inrednings affär sprang jag på i misstag just innan vi skulle tillbaka till båten, Ambiance. Där fanns en härlig taklampa jag sku ha velat ta med hem men priset på 3.900-nånting kronor var inte riktigt i min budget just nu.... Fast butiksinnehavaren berättade nog att ett finskt par engång gått förbi butiken, såg en stor kristallkrona som de köpte och släpade den med hem i båten.. :)
På båten fanns ett nytt koncept, traveling spa där jag låg på en 30min de-stress ryggmassage och de var såå skönt. Verkligen avslappnande. Skulle gärna ha provat allt! 


Barnen är ännu hos mommo, får se om vi alls hämtar dem tillbaka ;). Det är såå skönt med lugn och ro omkring sig...... Nä, snart ska vi nog hämta hem våra trollungar :)
Men nu närmast ska jag och min gubbe se på en film. Vilken lyx att ha på hög volym och göra vad man vill.... Barn-fritt, det ni :)

 
Snön yr där ute igen. Tur får jag krypa in under filten med min man :)
Hej svejs!

Edit: alla namn eller text markerade med färg eller kursivt är länkade. Klicka gärna!

1 kommentar:

Unknown sa...

Härligt med massage, åh. Vilken båt hade sånt nytt koncept? Bara så man vet att söka om man åker ditåt igen.