8 juni 2009

Förvaringsskåp

Före och efter (före-bilden togs tidigare på kvällen medan efter-bilden tog nästan 12 på natten därför är den lite "murrigare") och en liten detaljbild på spegeln i dörren.



Jag har lääänge saknat ett ställe att förvara grejer i. Vilka grejer som helst; köks grejer, inredningsgrejer, tyger, dukar, lakan.... o.s.v..... Men inte på vilket ställe som helst utan såklart i ett fint gammalt skåp. Me de är ju ganska svåra att få tag i (om man inte har goda kontakter såklart).



Jag har ju berättat om att jag var efter ett skåp från mina föräldrar, och lite andra möbler från min farmor... Nu är det så att mina föräldrar tänkte byta skåp i hallen mot ett annat de hittade hos farmor, och undrade om jag vill ha det gamla? OM jag ville?? Jag åkte dit nästan bums, har alltid tyckt om skåpet och nu sku jag äntligen få det :)



Ni vet, jag fantiserade ju naturligtvis om att måla det vitt men väl där med skåpet i släpkärran och i stargroparna hem fick jag ett mycken bestämt nej till att det sku målas. Okeej, sa jag.



Här hemma landade skåpet först i farstun/tamburen och med barnens utekläder i. Men det kändes inte rätt. Jag drogs åt matsalen hållet... Så jag kunde inte hålla mej mer. Tog penseln och målburken fram och började måla! Den skulle bli så vit och fräch...



Efter halva skåpet började en lite röst i mitt bakhuvud göra sig påmind.... Men neej, det var ju så att jag inte fick måla skåpet, hoppsan..... Tur målade jag bara på insidan och med vanlig grundfärg, den borde vara ganska enkel att få bort om den nångång måste, och utsidan är som förut. Min mamma blev nog lite ledsen på mej när jag berättade om vad jag gjort men när jag visade bilderna för henne sa hon sakta att det nog blev fint... Ingen större katastrof har hänt tror jag :)





Nu är skåpet fyllt med lite pynt och köksgrejer och annat som är bra att ha på samma ställe som det andra! Jag är såå nöjd, det blev precis som jag tänkte mej :)

Bara en sak stör mej. Nu vill jag ju ha fler skåp. Bums! :)

9 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Visst man kan aldrig få för många förvaringsskåp. Så fint du har gjort i det.
Hoppas att din tjejkväll i bastun blev kanon.
Kram Marie;)

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Ja, vi är inne i en spännande upplevelse.. Det är både jätte jobbigt & fantastiskt roligt att bygga...
Å jag väntar spänt på att få inreda hela huset :P

Roligt att du kikade tillbaka in hos mig, är det oki om jag länkar till dig? så jag hittar in till dig igen :)

Vilket mysigt förvaringsskåp du har, skulle vilja ha ett sånt...

KRAM KRAM Maria

Galleri MochB sa...

Vilken tur att man har goda kontakter :O) Jättehärligt skåp! Är också i behov av några stycken ;O)

alegni sa...

så vackert skåpet är! o vilken tur att du inte hann målat annat än innandömet, som förresten blev fint i vitt. dessutom tror jag att alla fina prylar där inne syns bättre mot vit bakgrund.

Fam. M sa...

Nu blir jag ju *avis* ju!!! Jag vill oxå ha ett sånt gammalt skåp!!! O helt ljuvliga grejer du har där i, speciellt dedär glasburkarna med lock! Oj,oj,oj...

StrandviksVillan sa...

Var ÄR alla vackra skåp egentligen?? Jag vill också få tag på såna!
Visserligen har jag en skänk på vinden som jag kaaanske tar och målar, tror den blir helt annorlunda då.

Jag tycker det var lyckat att måla insidan, känns ju fräschare då och så ser sakerna ännu finare ut :)

Vecka - Vecka sa...

Vilket ljuuvligt skåp - vilka ljuuvliga bilder och vilka ljuuvliga saker!

Kamomilla sa...

Bra att du inte målade! Det mörktbruna är så vackert. jag hade troligen inte målat vårt heller om det inte varit för att givaren uttrykte sin önskan om det, och att det annars skulle ha passat så illa in där det skulle stå.

Innehållet är också underbart! fina saker du har!

Herr o fru Lundin sa...

Hej, vilken härlig sida du har! Och så mycket fint du gjort hemma -tack för det smarriga brödreceptet!

Hoppas bastukvällen blev trevlig. Ni bor verkligen fantastiskt fint vid vattnet!

Ha en fin onsdag!!

/Tanja