11 juni 2009

Äta ute


Oj, tack för era söta kommentarer om skåpet! Jag ska absolut inte måla det på utsidan, det inser jag nu. Den skulle helt enkelt inte ha kvar samma "karaktär" då mer.
Jag är själv såå nöjd med det, fångade precis "känslan" där innuti som jag sku villa få i restan av huset.... Om bara jag fick bestämma sku det vara en lätt match men nu har jag ju en äkta hälft också som har helt andra funderingar... :)
Men det är nåt jag försöker smyger in sakta sakta utan att min make märker ;)


Ja, jag glömde berätta om bastukvällen. Jag hade jätteroligt, bjöd ju på hembakade lantbrödskakor som vi fyllde med många olika grejer; bl.a sallad, oliver, soltorkade tomater, feta ost, ananasbitar, tonfisk m.m. m.m.
Alla fick komponera ihop en sån fylld smörgås som de själva ville ha :)

Fick lite olika gåvor som tack för en rolig kväll, tack för dem!
Kameran glömde jag ju helt bort att alls existerade så bilder har jag tyvärr inte att visa. Men kvällen finns i väl förvar i mitt hjärta för det var en sån kväll man minns länge... Härligt sällskap och klingande skratt :) Jag vill göra det igen, snart!


Idag har jag haft en ledig dag, ska jobba hela helgen istället :/
Har ändå fått mycket gjort, besiktat bilen, varit på bekantningsvisit till dagiset med de 2 yngre barnen inför dagisstarten i augusti, bykat, betalat räkningar (trist) och varit på stranden och lekt med barnen.


Men efter en lång dag har jag inte riktigt ork och ro att koka gourmemat så idag blev det enkelt med grillat. Men så gott det med!





Ja, där trängdes vi med maten sedan vid det lilla bordet jag och 2 av de yngre barnen. Mumsig mat!
Storasyster är hos mormor, och jag citerar: "det här är faktiskt min enda semester den här sommaren. Jag vill ha lite lugn och ro!"
Tydligen slog ett akut behov av lite semester från sina yngre syskon till.... :)

8 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Hihi, barnen har så roliga kommentarer ibland! Synd att man glömmer de flesta...

Svar: Det var en liten K-affär, men jag vet ju inte om buren är nåt som "hör till sortimentet". Vet att ägarna ofta köper in varor från olika återförsäljare.

Fam. M sa...

Ha,ha hon e rolig hon! =)
Fina bilder vet inte riktigt hur du får de sådär brevid varandra...

Kamomilla sa...

Hon är för go´din äldsta! Härlig kommmentar!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ohhh så underbart vackert med lupinerna intill husväggen...så charmigt såå!!Kul att hitta hit!!

Kram millan♥

alegni sa...

vilken underbara kommentar av din äldsta. de kan, de barna.
jag är jätteglad för din skull att er tjejkväll blev så lyckad!
ha en skön helg!

mitt skärgårdsliv sa...

Så fint skåpet blev som du visade i föregående inlägg!! Maten ser så god ut och att äta ute gör ju det extra gott! Ha en bra helg!

Vecka - Vecka sa...

Det är ju så gott att grilla! Mums!

Rolig kommentar det där!

Ha en skön vecka!

Kram,Lotta

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja barn har härliga kommentarer!
Så mysigt och skönt det ser ut med dina fina bilder, det är ju alltid så skönt att äta ute.
Om du vill så har jag en utmanning till dig på min blogg.
Kram Marie!