9 oktober 2011

Skattjakt



Har varit i mina barndomstrakter idag, farmors lägenhet skall tömmas och jag kom igen hem med lite möbler. Har ett litet arkivskåpstora korgar och en liten hylla från tidigare då farmors bastukammare tömdes. Det är som att gå in i en skattkammare hos farmor!
Min man och jag är nog lite oense gällande det här men jag lovade dyrt och heligt att kommer det något "nytt" in åker det något "gammalt" ut... Hmmm :)

Möblerna ska få gå igenom en ansiktslyft för jag får nippor av den där gula färgen... Det må låta hemskt att jag kommer att ändra på nåt fint och antikt men det här är möbler jag vill att ska passa med vår tidsanda, inte att de ska förbli som ett slags "museum möbler" där ingen vågar sitta i dem.

Bara att kavla upp ärmarna. Nu måste jag bara bestämma mig för vilken färg... Ack dessa problem och beslutsångest ;)

5 kommentarer:

Sjöboden sa...

Visst är det lite knivigt med sådana här möbler som är fina men man vill ändå göra de till sina.
hade varit snyggt att måla dem vita och klätt dem i linnetyg. ...Om man gillar den danskfranska stilen....

kram caroline
p.s fattar inte att du orkar vara själv så mycket, min sambo jobbar jättemycket och jag klagar, men han kommer iaf hem varje kväll *skäms på mig* :)

Livingroom sa...

Så fina möblr du visar. De kommer att bli urfina efter ansiktslyftet.

Vecka - Vecka sa...

Fina möbler! Kommer att bli fina! Visst är det ju svårt ibland att våga.. men tror nog de blir fina!

Kamomilla sa...

Tycker absolut att det ändå är bättre att de används! såg en sån soffa en gång, som var klädd i orange sammet- hur cool som helst i rätt miljö!

Gamla skolan-Jennie sa...

Hejsan!

Tack så mycket! Herregud du är nog min nya idol...här kan jag känna mig helt slut pga en aktiv 2-åring.. Jag blir alltid så imponerad av mammor som orkar med vardagen ensam med barn!

Möblerna kommer att bli jättefina med en make-over! Det blir så snyggt när gammalt möter nytt och modernt!

Ha en fin dag!

Kram Jennie