10 juli 2011

Mumsig frukost


Vilken vardagslyx att bara behöva gå utanför sin egen dörr och få det godaste till morgonmål - här med naturell jugurt, mysli - och färska bär.

Fast mina jordgubbar fick ett tragiskt slut. Min man körde över plantorna med gräsklipparen... Tydligen hade han bett mej flytta plantorna till ett annat ställe, jag har väl hört på med bara ett öra. Eller inget öra alls verkar det som (men det är helt vanligt :) )
Det att mitt jordgubbsland kanske hade ett och annat ogrässtrå som lite skymde jordgubbarna har inget med det att göra och min man hade helt fel i att tro att jag hade flyttat dem... Petitesser....
Iallafall, nu är jag utan jordgubbar. Jag är lite småsur på min man men jag tar varje chans jag får att påminna (tjata ihjäl) honom om att han har lovat mej ett växthus! Haha.
~ ~
Idag kommer vi att åka på en spännande semesterresa. M/AUX Alexandra (KLICKär ute och seglar och nu ska min man köra henne till bla. Åland så jag och de 2 älsta barnen kommer med. Vi kommer tillbaka i slutet på nästa vecka så här kommer att bli en liten bloggpaus tills dess (om jag inte får tag i en dator att låna).
Och på tal om Alexandra så är hon med i det nyaste nummret av Maalaisunelma. Gå och köp vetja, där e fina bilder :)

Inga kommentarer: