6 april 2011

Vår tid


Det har pågått en språklig debatt i vårt land en tid redan och det diskuteras hett omkring ämnet just nu inför vårt riksdagsval. Det hela börjar ta sådana former att jag inte längre orkar följa med...
Här kan man läsa lite (oxo kommentarerna).
Men samtidigt känns det viktigare än någonsin att välja klokt med den röstsedel man har fått hem på posten. Hu, jag gillar inte alls att ta beslut om vem jag tycker är mest lämplig att rösta på för i ärlighetens namn är jag inte ett dugg intresserad. Och det är ju dumt! Jag borde ju vara mer intresserad om vem jag väljer att vara med och "bestämma"...


Har lite tid kvar ännu att se mej runt bland alla kandidater och lyssar på denna superbra låt med superbra finlandssvenska artister så länge! Gör det ni oxo :)

Inga kommentarer: