3 april 2010

Vårigt i köket



God morgon och Glad Påsk! Idag skall mina små ut och påska... Det är kallt och lite ruggigt väder, bäst att klä dem varmt :)

Nu när våren äntligen kommit till oss oxo (snömängderna smälter ju nästan framför ögonen på en) så måste ju köket få en liten piffupp även den :)
Tog min runda genom gamlastan i borgå (åh, ett så härligt, men farligt, ställe) och hittade GreenGates finfina kökshandduk och fick nog gå med skygglappar igenom resten av gamlastan för att inte sätta mej i fördärvet helt ;)
Sedan gjorde jag andra ärenden via ett billighetsvaruhus och sprang på härliga kökshanddukar. 
Om de är brevid varandra (som på den översta bilden) skulle man inte kunna säga vilken som var vilken... Och billighetsvaruhuset hade 2 handdukar (de med spetskant) för hälften av priset på märkeshanddukens....

Som de 2 nedersta bilderna visar, börjar mitt handukslager ha en och annan handduk redan :)

Hoppas ni har en underbar dag och förät er inte av alla chokladägg ;)

5 kommentarer:

Kamomilla sa...

Jättefräscht!!!
Fin header har du också!

mitt skärgårdsliv sa...

När vårkänslorna kommer ja då hamnar det alltid nåt nytt i skåpen ;) God fortsättning på påsken!

Unknown sa...

Snyggt! Man kan verkligen fynda ibland, speciellt i ett av vår stads "billighetsvaruhus". Jag fynda Gripsholmlakan till Felix rum och ett sängöverkast för en bråkdel av de samma kostade i gamla stan. Ganska skönt, men man handlar ju så gärna i gamla stan, de är ju så härlig stämning i de butikerna jämfört med de stora varuhusen.

Galleri MochB sa...

Dyrt och vackert, men billigt kan också vara minst lika vackert :O)
Skön helg!

Vecka - Vecka sa...

Vilka härliga handdukar! Skulle själv verkligen lite behöva uppdatera mitt förråd.. Just nu är det blåvitt i köket som gäller.

Ha ett skönt veckoslut!
Kram, Lotta