28 september 2008

Skördefest-dagar i Gamla stan


Idag har jag och barnen varit in till gamla stan för att gå på skördefest dagarna. Vi har turistat :)
Passade på att se på de fina träbåthusen som jag annars bara kör förbi om jag är på ärenden i stan... Tror detta är Borgås kändaste vy, och inte mins för den förödande kyrkobranden för ungefär 1½-2 år sedan. Nu är den dock redan så gott som färdig renoverad och öppnad för allmänheten igen.

Vid det gamla tågmagasinen fanns mycket fin att se på.
Speciellt spännande var ju tåget :)


Och vad är en skördefest utan pumpor? Detta stora exemplar hade vunnit andra plats med sina 105,5kg

Vi hade roligt jag och Melissa. Rickard "hängde" bara med vart vi än gick. Inte för att han sku ha haft många andra möjligheter liksom... ;)
Lite loppisfynd fick jag hem samt något smått från mina favoritbutiker Visar bilder på dem imårån, nu börjar klockan bli mycket...
Natt natt!

2 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Verkar som om ni haft en bra dag!
Ha en fortsatt skön söndag!

Kram,Lotta

alegni sa...

våra grabbar var riktiga tågfreaks när de var små. varje gång vi körde mellan jakobstad o vasa skulle de absolut väckas (de somnade för det mesta i bilen) när vi körde (eller skumpade, som de kallade det) över en järnvägsbro. i kokkola skulle vi varje gång vika in till järnvägsstationen o kolla på det gamla loket som står där o.s.v., o.s.v...