25 september 2008

Gräsänka

tror jag visst det heter när ens man åker ut till sjöss och man själv blir hemma och sköter om hushåll och barn!

Nu har jag och barnen då igen en hel månad för oss själva för nu har deras pappa åkt på jobb. Vi är för oss själv på både "gott och ont". Delvis skönt att få lite avstånd efter att han har varit hemma 4 veckor i sträck men å andra sidan så är jag ju ensam vilket betyder t.ex mer fixande med barnvakt, skjussanden till skolor, klubbar och kompisar och det värsta - att stiga upp i tid på morgonen så att alla kommer i tid. Dessutom mindre egentid, men det är en liten sak.

Tänkte visa en bild på båten min man jobbar på men kom på att den är i den bärbara datorn och den bärbara datorn är på väg på jobb med min man så det får bli en annan gång i stället.

Hela landet skakades igen efter en ny tragisk massaker i en skola för några dagar sedan. Fruktansvärt! Vänner, förälder, syskon, mor och farförälder - ingen går oberörd för det hade kunnat hända vem som helst, tyvärr. *ryser*

Medan världen stannar och förfäras över det hända fortsätter naturen att explodera i färger som inget annat. Fantastiskt hur naturen är så färgrann :)

Avslutar här med en bild av sonen :)

4 kommentarer:

Backstitch sa...

Hejsan
Kollade att du bor i Borgå. Det är en så fin stad. Vi brukar hälsa på min mans bror med familj där ungefär en gång i året. Nu är det ett tag sedan när vi har fyra barn så blir det lite trångt där.
Du har gjort en fin början på bloggandet fortsätt i samma stil.
Kram Moster

Livet på Sjögård sa...

Tack, så roligt!

Jag såg oxo att du befinner dig i Pargas. Har en bekant där och så är min pojkes gudföräldrar bosatta i Nagu så jag kommer högst troligen att titta in hos dej nångång om jag är ditåt :)

alegni sa...

det är så fruktansvärt det som hänt o det värsta är att jag inte tror det var sista gången :(
*gråter*

Livet på Sjögård sa...

alegni - Ush ja.