29 september 2008

Fönstertvätt

På stenarna står det: Tro, Hopp och Kärlek


Äntligen är det gjort som jag tänkt så länge. Jag har tvättat 1/3 del av husets fönster för under sommaren har vind och regn smutsat ner dem ganska mycket. Och just dehär fönstrena som vetter ner mot vattnet blir värst. Vinden kommer alltid från antingen sydost eller sydväst (snett mon södra väggen). Tidigare har vi dessutom haft problem med just vinden och vattnet för då höst/vinterstormarna drar igång kan det blåsa så hårt att det pressar vattnet att gå uppåt på plåttaket och då har regnvattnet lyckats komma in någonstans... Kändes inte så roligt då vi inte visste var det slapp att komma in. Men till all tur, efter många försök, så fixade vårt allt-i-allo (min äktahälfts bror) det i våras och sedan dess har det inte hänt igen (peppar peppar)!

Eftersom jag inte har fina fönsterbräden (då våra fönster är så låga) så passade jag på att dekorera imellan fönstren istället. Får se om jag gillar det eller ej... "Smakar" på det så att säga :)

Lite hösthortensia och några stenar med orden: Lev, för nu är din stund på jorden

Dom här stenarna har jag kvar förrästen från bröllopet i sommras. På varje bord la jag ett ordspråk skrivet på stenar (de flesta handlade om kärlek, suprise) och dekorerade brevid/runt med kvistar från kaprifol. Under låg en vit bordduk och en ljusröd löpare. Hmmm. Borde jag visa några bilder månne? :)

Nu ska ni ha en bra fortsatt vecka!

2 kommentarer:

alegni sa...

smart att ha prydnaderna mellan fönstren så slipper man torka damm av dem för jämnan!
o vilken god idé att dekorera med stenarna på bröllopet!

Livet på Sjögård sa...

Idén med stenarna från början var att skriva gästernas namn (bordsplacering) men det ändrades an efter som resten av bordsdekorationerna kom fram och blev såhär istället...