26 september 2008

Överraskningspost och en dag på stranden



När jag idag gick efter posten väntade en överraskning där. Blev lite förvirrad och undrade vad jag nu har fått men sedan såg jag avsändaren... Fort fort in och öppna. Och där låg boken, full med vackra bilder och en en hel hög med inspiration. Nu får julen komma för jag är förberedd :)

Igår hade vi ett fantastiskt väder. Alla barnen ut trots protester och vad vi hade roligt. Lillebror är en fröjd att umgås med då han så entusiastiskt ser på varenda ett litet sandkorn i hopp om att få höra hela dess otroliga äventyr från när den guppade nere på stora havsbottnet som en sten...

Stranden från lillebror-perspektiv :)







Flickorna klättrar i deras "bästaste" klätterträd


Nog är hösten skön då vädret är såhär fint! Kunde hållas lika fint ända till vintern kommer... Om man ändå fick som man önskar sig :)

3 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Vilken härlig dag ni verkar ha haft!
Och den där boken! Jag vill också ha den! Varifrån har du beställt den o va kosta den? Är den från Finland?

Och självklart får du länka till mig!

Läste nedan att din man också jobbar på båt. Lyfter på hatten för dig som orkar i fyra veckor.. En vecka är helt tillräckligt tycker jag..

Ha en skön helg!

Kram,Lotta

Vecka - Vecka sa...

Just det ja.. tack för din långa kommentar!

Det där med att vara konsekvent då det gäller nattamning har jag nog hört jo, och försökt med.. Men det är svårt att orka då man är ensam. Jag ammar inte heller mera på natten, utan vi har övergått till flaska. Vet nu inte om det var så smart..

Vi har nog inte haft något system, och det kan hända att det är därför det blivit så här. Min man har stigit upp ibland, jag ibland..
Men jag har så svårt att inte lägga mig i sen.. och inte kan jag ju heller sova då barnet bara skriker.

Igår hade jag ju en hemsk natt, men det var faktiskt bättre inatt, bara två uppvak och ingen mat. Sen vaknade han i ju för sig kvart före sex och var hur pigg som helst, men det är åt bättre hållet! Så jag håller tummarna nu!

Det blev ju långt det här med!
Kram,Lotta

alegni sa...

sjuttsingen, här har jag missat flera inlägg. nu har jag dig på bloggkoll så jag inte missar fler framöver!
måste ha varit en prima dag efter vad det ser ut på bilderna!