5 december 2013

Självständighets ledigt


 
Vinden viner runt husknuten där ute, elden sprakar i "tackan" här i vardagsrummet och i övrevåningen har jag två fnissiga flickor. Ganska mysigt :)
Faktiskt så är vår familj är lite spridd med vinden idag; Pappa Kaptenen är på konsert och hör på Leningrad Cowboys, Storasyster är övernatten till en kompis, Mellansyster har i sin tur en kompis över hos oss och lillebror ville bli hos famo och fafa.
 
Egentligen hade jag andra planer för den här kvällen, hade nämligen tänkt bjuda ut min man på middag till något mysigt ställe där man bara behöver sätta sig ner, beställa nånting gott och bara vara och njuta en stund, men ibland så kan man inte styra händelseförloppet och istället sitter jag här och njuter av mitt eget sällskap och ser på 'Safe Haven', en sådan där romantisk tjefilm, som min man, inte alls lika mycket som jag, skulle uppskatta. Tid för mat och tumistid finns en annan gång oxo!
 
Imorgon firar Finland sin Självständighet, och då har vi ledigt. Ska bli skönt med en extra ledig dag, och så vi får matgäster sedan till kvällen. Mat och skratt. Det blir nog bra! <3 font="">
 
 
Bara älskar det här doftljuset <3 em="">
 
 

Har några ljus i kakelugnen som inte riktigt fungerar. Long story...

Inga kommentarer: