24 mars 2010

Sol ute, sol inne



Hemma med en dunderförkyld lillebror. Klart min man har åkt på jobb (med en antibiotika kur för angina i bagaget) så jag sköter ruljansen ensam igen här hemma. Har själv känningar i halsen, anginan härjar i byn, skolan och på dagiset....
Bilderna där ovan är fynd jag gjort på loppis: några gamla Lantliv tidningar (härliga bilder. ett sådant badhus skulle jag villa ha), ett fat i zink, passligt slitna vårskor till lillebror samt Polarn o Pyret blus som du ser på honom här ovan.
Solen lyser så varm så jag undrar om det inte vore dags att plocka fram lite terasstolar... :)


(nu får jag inte alls bilderna att funka som jag vill, men kan inte hjälpas)



4 kommentarer:

mitt skärgårdsliv sa...

Härlig bild från lantliv!! Krya på er, här har även lillebror varit förkyld och jag har hamnat att vara hemma flera dagar!

Marie//Tekla Maräng sa...

Så härliga bilder du visar, åh vad jag längtar till varmare dagar.
Hoppas att lillebror kryar på sig och att du slipper bli sjuk.
Jag får också problem med bilderna på blogger då och då.
Kramar:)

alegni sa...

snart är det lika underbart här som på bilderna... fast just nu snöar det här i vasatrakten :(
har barnen vant sig vid att pappa är borta långa perioder i taget? är de blyga för honom när han kommer hem?

Tigris Predikantan sa...

Vad annras med en sådan solstråle? *ler*
:)