4 februari 2010

Utrensning och förvaring

Jag hinner knappt komma på jobb på onsdagen innan de ringer från dagiset och säger att lillebror är blek, hängig och inte svara på frågor.... Ja, nu var det hans tur att få spysjukan så här är jag igen, hemma! :)

Vet inte om det är det att solen står högre på himlen ännu på eftermiddagen (det är ljust halv 4 tiden när vi kommer hem från dagiset, härligt) och att jag hör vårfåglarna kvittra försiktigt i häcken... Har fått en jätte städa-rensa-ordna iver. Känner att jag är redo för våren, fast det ännu räcker ett tag.
Har en enorm hög med grejer och kläder som borde föras till loppis....

I köket har all världens grejer fått åka i sophinken och flytta plats (konstigt så det kan samlas skräp i hörnen). Har haft någr burkar en tid som sökt sin uppgift här i hushållet och äntligen fick de börja sina nya jobb ;)
Passar dessutom bra med mina våriga känslor :)

 

I den storaburken finns kaffet, mellanburken innehåller te i lösvikt och lillaburken har påste. Känns frächt med fina burkar om man jämför med dem tidigare (kaffet i en grön presidentkaffe-burk och teét i sina skrynkliga påsar och paffaskar).

 

Har ett projekt till storasyster rum, får se (om) när jag blir klar...

Ha det bra, vi hörs!

5 kommentarer:

Kamomilla sa...

Envis sjuka det där, hoppas han kryar på sig fort, den gullige lillprinsen!
Spännande projekt!

Galleri MochB sa...

Huj så sjukliga ni är, men förhoppningsvis har ni det från er sen när kryssning och bröllop infaller :O) Finfina burkar!
Skön helg! Kram Mia

Anne sa...

Hej!
Usch vad tråkigt med sjukdom, på sjukdom... hoppas ni blir helt friska snart!

Fina brukar du har till ditt kaffe och thé, lyser säkerty upp fint i köket!

Kram Anne

Ljuva lantliv sa...

Hej! Hoppas din minsting blir frisk snart igen! Stackars liten! Ska bli spännande och se ditt projekt till dotterns rum när det blir klart! Burkarna är så fina! Green gate har så många härliga mönster. Ha en mysig kväll! Kram Anna ♥

Vecka - Vecka sa...

Krya på er!
Här höll jag just på att bli friskt och nu har jag så tusans ont i halsen.. suck..

Härligt våriga burkar!

Kram, Lotta