16 februari 2010

New York Blueberry Cheesecake samt lite tips tack!

Vet inte riktigt vart jag ska placera min blogg under för kategori.... men just nu kunde den bli en bakblogg. Har bakat och stått i hela förra helgen. Massor med gäster hade vi med anledning av lillebrors 3-års dag (riktiga födelsedagen 10.2 och kalas hela helgen) och ett Oriflame-party jag ordnade för några vänner på alla hjärtans dag.


Godaste (och säkert den mest onyttigaste) kakan New York Blueberry cheesecake bjöd jag alla vänner enligt Leilas recept (klicka för receptet) och den skickade nog en egen liten hälsning till alla kakälskare på rätt dag :)
 

 

Har fullt upp, hinner inte kika runt till Er alla just nu. Mannen har kommit hem efter 6 veckor och 4 dagars arbetspass (inte för att jag räknr så noga ;) ) och inkommande helg ska vi ha lite tumis tid - vi ska på en sverigekryssning (ironiskt, då min man nyss kommit hem från sjön) men lite tumistid är precis vad vi behöver och då spelar platsen inte så stor roll..
Skulle vilja ha lite tips på ställen att besöka i Stockholm under de få timmar vi har på oss att vandra omkring... Vad skulle ni rekomendera?? Tackar på förhand och alla tips tages emot :)

5 kommentarer:

alegni sa...

vilket sött hjärta! jag la länken till mina favoriter, för det där lät ju sanslöst gott!
vad roligt med lite tumistid med gubben. tyvärr har jag inga stockholmstips, det är flera år sen jag varit i den härliga staden senast. ha det gott!
kram

mitt skärgårdsliv sa...

Mums så gott! Tumistid med mannen låter superbra. Det är sällan man får tid över för sånt. Ha en trevlig resa!

Vecka - Vecka sa...

Ser ju så mumsig ut! Vi får gäster i helgen, kanske vi skulle testa..

Låter härligt med tumistid! Jag har en länk till många inredningsbutiker i Stockholm på vänstra sidan av min blogg om det intresserar med sånt. Har inte besökt alla själv.. Kanske något?

Min man jobbar ju också på båt. Han har nog lite svårt för de där kryssningarna.. Men han ser ju det varje dag då han är på jobb också..

Ha det bra!

Kram, Lotta

Fam. M sa...

jadu, vi är ju titt som tätt till Stockholm..men beror lite på vad du är ute efter.. far ni o shoppa eller ska ni bli övernatten o gå på nån slags föreställning musikal/teater/bio? Eller vad är planerna? så vet man lite vad man ska tipsa om..

Kram

Fam. M sa...

Äsch, sorry, jag läser ju bra! Där stod ju några timmar ju....;/