17 januari 2010

Nuet

Att leva i nuet har aldrig varit min starka sida. Mina tankar flyger konstant där uppe i det blå och får jag chansen att dagdrömma lite så tar jag den gärna.... :)
Ni kan ana att med barn i huset råder det ibland småkaos om jag släpper mej lite, 
mina barn är fantastiskt begåvade i att bli vilda vid valda tillfällen ;)

Men, vet ni, det fantastiska vintervädret får mej att stanna och se, att se allt det vackra och det fantastiska vi har omkring oss. Förmågan att stanna och uppleva stunden är inte alltid lätt i dagens jäktiga värld.Ni vet, typ :
Man rusar till jobbet försenad, igen, strätar igenom 8 låånga arbetstimmar, springer igenom butiken och rafsar nåt att äta till familjen i förbifarten. Hämtar trötta barn från dagiset, kör hem och äter det där torra, smaklösa paffbitarna till middag, tvingar stackars barn att göra sina läxor mitt i natten  and so on...  (sådär kortsagt  överdrivet ;))

Livet borde vara mer än bara dra sig upp ur sängen på morgonen och släpa sig tillbaka till natten. Borde inte det?


 



 


Inspirationen saknas till mycket just nu. Livet är inte alltid så lätt... Men vi går mot ljusare tider :)

9 kommentarer:

mitt skärgårdsliv sa...

Ja du samma liv lever jag, upp på morgonen stressad iväg till jobbet...osv. Samma tankar har jag att man borde stanna upp, leva nuet men inte lätt i dagens värld. Hur ska man kunna förändra detta???? Denna helg har jag faktiskt tagit dagen som den kommit och känt mig mycket lycklig :) ingen stress.

Underbara bilder! Kramar!

Marie//Tekla Maräng sa...

Det är skönt att du kan stanna upp och se hur vackert det är.
Men visst är det för stressigt att livet ska vara som det är, med allt det du beskrev.
Härliga bilder på snöglada barn.
Kramar:)

Unknown sa...

Fina vyer ni har förmån att se på!!Vackra bilder!

Kamomilla sa...

Håller med dig!
Och här har inspirationen stått still en tid, men det var nog på grund av allt julpynt. Nu blåser en frisk fläkt genom huset och då börjar det säkert hända saker...

alegni sa...

det borde vara förbjudet att jobba åtta timmar om dagen. fem-sex timmar låter som en rimlig arbetstid, i synnerhet för småbarnsföräldrar.
hoppas du hinner njuta lite av vyerna hos er mellan varven, de är helt fantastiska!

Livet på Sjögård sa...

Amen, ingela. Där satt den :)
Nu gäller det bara att övertyga chefen....

Sjöboden sa...

skulle kunna ha skrivt alltihopa själv! Naturen hjälper oss ibland att tänka efter.

Kram caroline

♥ Fyra årstider sa...

Vilka härliga bilder...visst är det skönt att det går mot ljus.
Kram Lotta

Liljas Corner sa...

Mmm, vilka härliga bilder! Visst borde man bli bättre på att leva i nuet och ta tillvara var dag. Men tiden har en förmåga att rusa iväg med en och man hinner inte stanna upp som man borde.

Ha en skön helg!
Kram/Nina