26 november 2008

Möhippan och Lillebrors rum















F
örra veckan var som sagt full med program och avslutades på lördagen med härligt sällskap, nämligen gänget som ordnade min möhippa. Nu träffades vi och kollade
igenom bilder från både möhippan och bröllopet. Dessutom dukades det upp ett härligt bord med godheter, ostar, saltakex och frukt samt vin oxo förståss.

Mina föräldrar kom hem till oss och barnvaktade så jag kunde slappna av och bara njuta av sällskapet :) Vi hade så roligt och skrattade så mycket att grannarna började bulta i väggen....

Dessutom hämta mina föräldrar med en ny (gammal) säng åt lillebror och den är helt härlig!

Fast än sålänge sover lillebror i sin spjälsäng då han känner sig tryggare i den iom flytten för någon vecka sedan.

Den lilla kaninen har han fått i gåva och är från Pentik.




































Den här sängen hittade min mamma på Emmaus (ett lopptorg där pengarna går till välgörenhet) för 10€ endast. Vilket fynd! Egentligen köpte hon den så någon av barnen skulle ha någonstans att sova då de är på besök men jag bad snällt att få den (= tiggde den åt mej ;)

















Den uppmärksamme kanske ser att lillebrors rum är ljusrött. Hih, vi hade så bråttom att få allt flyttat innan maken skulle på jobb så vi hann inte måla om innan. Får se när det blir gjort. Antagligen blir det först på sommaren nåttag då jul och diverse andra kalas kommer före....

Ja, det snöar fortfarande men inte lika mycket som på måndagen. Dessutom har de lovat plusgrader till veckoslutet så vi får se hur det går... Synd då snön änligen kommit.
Bilen vår har inte lämnat garaget sedan jag körde in den på söndagen. Idag borde jag nog komma iväg till butiken, annars får vi äta makaroner till middag :)

Ha det så bra och sköt om er!

8 kommentarer:

Sanna sa...

Vilket fint rum er lillebror har!Ha en bra dag!

Galleri MochB sa...

Så mycket gott på bilden. Tur att jag just ätit lunch... :O) En sån säng har jag också legat i som liten, men tyvärr finns den nog inte kvar längre...

Ett hem på landet sa...

Mmmm va hungrig jag blev, ser jättegott ut.

Vilket mysigt rum lillebror har.
KRAM Anna

alegni sa...

han är nog lite stolt över sin nya säng, ser jag :)
mmm... jag älkar ostar, så där hade jag gärna varit med!

Kamomilla sa...

Här har redan regnat... :(

Vilken fin säng! Den var superbillig dessutom!

Marie//Tekla Maräng sa...

Lillebror har ett riktigt fint rum.
Kul med fynd för sängen är ju jätte fin. Det såg riktigt gott och inbjudande ut med maten.
Här har nästan all snö försvunnit. Hoppas att du kommer iväg till affären.

Ha det gott Marie

A home far away sa...

Låter härligt med tjejträff, med god mat, vin och trevligt sällskap:-

Ha en fin helg
Kram Gunilla i Singapore

Moodboardwithflowers sa...

Å en sån söt spjälis!